maandag 25 november 2013

Journal around the world

Karen Izzi opperde het idee om een Art Journal rond te sturen langs al haar Facebook vrienden, meerendeels tanglelaars. Haar eerste Journal kwam (als vierde op rij) bij mij langs. Karen Izzi came with the idea to send an Art Journal round the world to all her Facebook friends, mostly tangler. Her first Journal came (as fourth in a row) to me.

Het idee van een thema kwam tijdens een kerkdienst toen ik het schrift net thuis had ontvangen. Ik wilde het de zin "Love Life, Live Love" (vertaling: Heb het Leven Lief en Leef de Liefde) meegeven. The sunday after the booklet came to my place the idea of a theme came to me during a service in church. I wanted to give it the line "Love Life, Live Love" (translated with more words, otherwise it is not readable in Dutch).

Ik heb als eerste een boeksel met monotangle Verve gemaakt. Dat was in die tijd een uitdaging van Roy E. Stauffer.
Dit boeksel en andere verwerkingen heb ik toen op een achtergrond van verschillende stukken inpakpapier geplakt. Natuurlijk ben ik wel zo eigenwijs er ook een verwerking voor mezelf van achter te houden, dus ik heb twee 'spreads' gemaakt. Een nederlandse in mijn eigen Art Journal én een engels-talige in de rondreizende Journal. First I made an Altered Text-piece with the monotangle Verve. That was at that time a challenge by Roy E. Stauffer. This Altered Text and other ways to be creative with words I stuck to a background of present packing paper. Ofcourse I am so stubborn to have one 'copy' for myself, so I made two spreads. One Dutch in my  own Art Journal and one English version for the traveling Journal.

De klaprozen rechtsonder op beide 'spreads' heb ik bloemvorm losgeknipt uit het papier en met één stuk laten zitten aan de stengel. Hierachter zitten foamstickers om het een 3D-effect mee te geven. The Poppy under and right on every spread I cut more or less from the page but left it tied to the stalk. Behind it I stuck foampads to give it a 3D-effect.

De manier om de woorden Live, Life, Love in de ene Journal en de woorden Liefde, Leven, Leef en Lief in de andere Journal heb ik op Pop-Art-geïnspireerde manier verwerkt. The way to present the words Love, Life and Love in the one Journal and the words Liefde, Leven, Leef and Lief in the other Journal I did it in a Pop-Art inspired way.
In het engels-talige hart in het vierkant met strikje zit ook het effect van afstoten met behulp van een witte gel- (of glaze-) pen. Hierin heb ik mijn Letraset aquamarkers gebruikt. In the English heart in the square with a tied ribbon I also used the effect of resisting with a white gel (or glaze) pen. In this I used my Letraset Aquamarkers.
In het Nederlands-talige hart heb ik mijn Stabilo fineliners gebruikt en op de pagina een witte Sakura Caligrapher - een Kalligrafiepen. In the Dutch heart I used my Stabilo fineliners and on the page my white Sakura Calligrapher - a calligraphy pen.

Heh heh, nu heb ik eindelijk ook deze reizende Art Journal beschreven. Het was al van 5 juni! Dat is wel erg lang geleden ;-)
Finaly I also made a blog post about the traveling Art Journal. It was way back of june 5th. That is really a long time ago ;-)

tangled groetjes greetings wederom again from van Arja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten