zaterdag 6 juli 2013

Werk van afgelopen 2 weken

Ik laat hier kort het werk zien wat ik afgelopen tijd heb gemaakt / a short post to show you my work of the last weeks


 Getangled (Footlites, Crescent Moon en Paradox) met witte glaze pen in een Mandala kleurboek om daarna met aquamarkers er overheen te kleuren. De aquamarker werd door de glaze pen afgestoten, dus nu zie je al beter wat ik eerst getekend had. Daarna met de Micron 01 de Crescent Moon omlijnd en een extra Footlites erbij getekend. Als laatste het geheel verder dmv directe en indirecte menging de felle kleuren erop gedaan. Ik vind het wel bijzondere effecten geven. Hier zet ik wel de beloofde verwijzing naar de Creative Classroom cursus Tangle in Color. Zie hiervoor een vorige blog. I tangled Footlites, Crescent Moon and Paradox with a white glaze pen in a Mandala coloring book to do a first coloring with my lightest aquamarkers. The ink was resisted by the glaze pen, so you get a better view on what I had tangled first. After that I used the black Micron 01 to aura the Crescent Moon and make an extra Footlite. The last step was to color with aquamarkers direct and with indirect blending. I think it does give it a special effect. I put here the promised link to the Creative Classroom course Tangle in Color. See for this a previous posting.



Ik was met mijn jongste dochter een dagje naar onze favoriete dierentuin geweest. Zij hebben een immens aquariumgebouw met een dak met alleen maar zonnepanelen. Op de terugweg in de trein heb ik in mijn A6 dummy lekker zitten tekenen. Dit werkje heb ik thuis in de dagen erna afgemaakt. Herken je de 2 vissen en 2 zeepaardjes? On a daytrip to our favorite zoo with my youngest daughter. They have an immense building with aquaria and a roof full of sunpanels. On the way back by train I was having fun drawing in my A6 dummy. In the days following I finished it. Do you recognise the 2 fish and 2 seahorses?

In de laatste reguliere schoolweek worden er toch af en toe films gedraaid. Zo ook op een dinsdag toen ik een zelfstandig werkuur bij een film mocht zitten. Najib Amhali, een cabaretier, hield de klas stil, dus ik hoefde niet zoveel te doen. Kon ik lekker tekenen. Ik heb het voor mij nieuwe patroon 8's uitgeprobeerd en gecombineerd met andere tangles. In the last regular schoolweek they do play films now and then. Also on a tuesday when I had to be in a class with an hour they had to work by themselves. Najib Amhali, a Dutch comedian, was keeping the class quiet, so I didn't have to do that much. Time to draw. I tried the new tangle 8's and combined it with other tangles.



Ondertussen ben ik ook weer een boeksel begonnen. Dit is het voorlopige uitzicht als ik nu het boek, waarin ik dit teken, open doe. Dit wordt nog vervolgd. Started a new 'altered text' work. This is the way it looks like now when I open the book I am drawing in. Will be continued.

Het is alweer rapportvergaderingentijd. De vergaderingen liepen soepel en tussen de vergaderingen had ik genoeg tijd om een 'tegel' op te zetten. 5 juli begonnen en afgemaakt. Alweer nieuwere tangles uitgeprobeerd die ik de laatste tijd om mijn laptop had gezet en ik dus na kon tekenen. It's time for me to join the meetings in which we decide which teenagers will go to the next year and who is staying in the same year. The meetings were good and went by quick. Between the meetings there was time enough to put on a new 'tile'. Started on July the 5th and finished the same day on school. Again I tried newer tangles, which I put on my laptop I have with me and so I could use their step-outs.

Ik tangle gewoon door, jij ook?
I will tangle on, so do you?

tangle-liefs / love, Arja

Geen opmerkingen:

Een reactie posten